Az összesen 8 személyes, 36 km/órás sebességet és 10 m/négyzetmásodperces gyorsulást meghaladó körhinta az I. veszélyességi osztályba tartozik. Madaras Botond, az ÉMI-TÜVSÜD Kft. ügyvezetője szerint az ilyen típusú berendezésekre komoly előírások vonatkoznak.
Campanari-Talabér Márta, Várpalota polgármestere szerint minden szabályszerűen működött, az üzemeltető engedélyei is rendben voltak.
– Márciusban Olaszországból rendeltem egy az itthon kaphatóaknál terhelhetőbb alkatrészt. Az lehetett hibás – árulta el Greznár Attila, a körhinta üzemeltetője.
A körhintát a héten szakértők csavarról-csavarra átvizsgálják. A rendőrség foglalkozás körében elkövetett veszélyeztetés miatt, ismeretlen tettes ellen nyomoz.
Perelhetik a felelőst
Bár a körhintára kiírták, hogy mindenki saját felelősséggel használhatja, dr. Vidákovics Béla ügyvéd szerint a balesetért az üzemeltető, a gyártó, az esetleges hibás alkatrész készítője, vagy a kötelező felülvizsgálatot végző szakemberek is felelősségre vonhatók. A felelős akár öt év börtönt is kaphat, de több milliós kártérítés fizetésére is kötelezheti a bíróság.
Forrás: Blikk.hu
0 Megjegyzések