A legfrissebb tartalmainkért kövess minket a Google Hírekben, Facebookon, Twitteren (X-en), Instagramon, Threadson vagy YouTube-on!

Tényleg jobb a árut kapnak a németek és az osztrákok, mint mi

Németországban és Ausztriában jobb az áruminőség, mint Csehországban, Magyarországon és Szlovákiában – derült ki abból a nemzetközi összehasonlító felmérésből, amelyet a cseh mezőgazdasági tárca megbízásából készítettek a szakértők. A vizsgálat egy gyártó kiválasztott termékének mind az öt országban azonos logó alatt árusított termékeire irányult.
A felmérés eredményét, amelynek néhány részletét a Mladá Fronta Dnes című cseh lap hozta nyilvánosságra kedden, Marian Jurecka cseh mezőgazdasági miniszter a szaktárcavezetők legközelebbi ülésén tervezi ismertetni kollégáival.

A felmérésben 21 élelmiszer és kozmetikai termék összetételét vizsgálták meg az említett öt országban. A Mladá Fronta Dnes birtokába jutott adatok szerint 13 termék minősége Németországban és Ausztriában jobb volt, mint a három közép-európai országban, öt termék esetében a minőségi eltérés minimálisnak mondható és csak három termék minősége volt mind az öt országban egyforma.

“A felmérés megmutatta, hogy az élelmiszerek, de más termékek kettős minőségének problémája valóban nem kitaláció” – mondta Marian Jurecka a napilapnak.

Az újság szerint több terméknél váratlanul meglepő eredményeket hozott az összehasonlítás. Például az egyik német gyártó halhús konzervje Németországban 64 százalék, Csehországban pedig 50 százalék húst tartalmazott. Egy másik német cég Ristorante nevű pizzája Németországban 12 százalék, Csehországban hat százalék húst tartalmazott.

A Henkel cég által forgalmazott Persil mosópor Németországban 17,5 százalék aktív anyagot tartalmazott, míg a cseh piacon forgalmazott azonos márkájú termék 13,8 százalékot. A Persil mosópornál Magyarországon volt az aktív hatóanyag aránya a legkisebb: 13,4 százalék – írja az újság. “A mosópor hatásának méréséhez a termék teljes összetételét kell figyelembe venni, nem pedig csak egy kiválasztott részt” – bírálta a felmérés eredményét Zuzana Ozanová, a Henkel cég csehországi képviselője.

A két nyugati és három közép-európai országban készített összehasonlító felmérés a termékek árát nem vizsgálta.

MTI

Megjegyzés küldése

0 Megjegyzések