Soros-ügyben a BBC és a Russia Today – Micsoda különbség

A hazai balliberális média külföldi sajtószemléjének a vezérfonala, mint minden más esetben, szintén a magyargyűlölet, amelynek egyik fő kritériuma egy igazi, a világon valóban egyedülálló negatív Hungaricum: minél nagyobbat rúgnak külföldről az országba, annál nagyobb az élvezet.
E szemléknél ezen médiatermékek még reklámozni is szokták az általuk kiszemelt, Magyarországot klisészerűen befeketítő cikkek vagy tudósítások forrásait, míg a tárgyilagosságra törekvőket ócsárolják. A BBC természetesen az előbbi kategóriába, a Russia Today (RT) az utóbbi kategóriába tartozik és mellette szinte kötelességszerűen ilyen jelzők állnak: „a Kreml/orosz kormány/Putyin szócsöve”.

Miután legalább egy alkalommal érdemes összehasonlítani, hogy az államilag a brit polgárokra kivetett kötelező sarccal fenntartott BBC mennyiben tárgyilagos, manipulációtól mentes és, ezzel szemben, mennyire „hazug” és „propagandaadó” az RT, tegyük ezt meg egy tegnap, nagyjából ugyanazon időben ugyanazon témában elhangzott tudósítással egy olyan témában, amely a hazai nyilvánosság előtt közismert.

Olvasóinkat szeretnék biztosítani arról, hogy e cikkünket garantáltan nem fogják támadni az érintettek, hiszen ezúttal is tényekre támaszkodunk. Ugyanakkor miután olyanokról van szó, akik morális és szakmai színvonala tökéletesen megegyezik szellemi és/vagy anyagi mentorukéval, Soroséval, az is garantált, hogy rájuk nézve kötelezőnek tekintik: továbbra is folytassák eddigi hírmanipulációs gyakorlatukat.

A magyarországi Soros-ügy tegnapi állásáról a „független, tárgyilagos brit közszolgálati adó”, a 35 ezres stábbal dolgozó BBC világszolgálata beszámolójának ezt a címet adta: „George Soros: a magyar kormány plakátjai antiszemiták.” A világszolgálat e jelentését képekkel is illusztrálja, amelyik egyikén ott a Soros-plakát a „Büdös zsidó” felirattal.

„Putyin szócsöve”, a Russia Today francia portálján megjelent tudósítás címe: „Izrael felhívja a magyar kormányt, állítsa le Soros-ellenes kampányát, majd visszavonulót fújt”.

A „független” BBC tudósításának ezt a hangulatmeghatározó bevezető mondatot adta: „George Soros pénzember azzal vádolta a magyar kormányt, hogy ’antiszemita jelképrendszert használ az ellene indított plakátkampányban”.

A Soros úr lejáratására indított kampány a Fidesz-kormánynak 5,7 milliárd forintjába került, tájékoztatja a világ összes kontinensen élő, e miatt aggódó milliókat a londoni kormány szócsőve.

Harmadik mondat: „Sok magyar zsidó attól fél, hogy nyílt vagy rejtett antiszemitizmus van a kampány mögött, amit a kormány tagad”.

Majd következik az a hír, hogy Soros úr most először visszhangozta ez irányú félelmét és megköszönte azoknak, akik letépik posztereit. Később a BBC elmeséli, hogy Soros úr 12 milliárd dollárt költött világszerte jótékonysági célokra.

És vele fordult szembe Orbán Viktor miniszterelnök, aki „háborút hirdetett a liberalizmus ellen”.

A tudósítás csattanója Guy Verhofstadt, az Európai Parlament liberális frakciója vezérének és uniós fő brexit-tárgyalójának Facebook bejegyzése, mely szerint „A magyar rezsim idegengyűlölete és a menekültek démonizálása Európa-ellenes. Az a vád, hogy Soros segít egy millió illegális migránsnak Európába jutását csupán Victor Orban képzeletének szülötte. Sötétség hullott Európára. Ezt nem engedhetjük meg.”

/A Marsról jötteknek: az Európai Unió egyik fő szövetségesünk./

A Russia Today beszámolóját azzal kezdi, hogy „Izrael július 10-én visszavonulót fújt azután, hogy felhívta Magyarországot, fejezze be országos plakátkampányát George Soros ellen, majd végül hangsúlyozva, hogy az amerikai zsidó milliárdos elleni bírálatok legitimek”. Mely mondat MTI-, közszolgálati-, stb. nyelvre fordítva természetesen hamisítás, hiszen az RT oly sok más nyugati médiumhoz hasonlóan Sorost nem „Soros György magyar származású…” fordulatban használta.

A BBC-jével még terjedelmében is nagyjából megegyező hosszúságú beszámoló ezután tényszerűen ismerteti, hogy július 8-án milyen elítélő nyilatkozatot adott ki a budapesti izraeli nagykövetség, milyen – ugyanilyen – nyilatkozatokat zsidó szervezetek. „De mindez nem győzte meg Orbán Viktor magyar miniszterelnököt, hogy véget vessen kampányának.”

A tudósítás azzal zárul, hogy pontosan idézi az izraeli külügyminisztérium július 9-i, itteni nagykövetével szembe menő nyilatkozatát és azzal, hogy Benjamin Netanjahu izraeli miniszterelnök július 18-án Magyarországra látogat, ami 30 éve az első ilyen látogatás lesz.

Megosztás a Google Pluson

0 megjegyzés: