Így üdvözölték a politikai napilapok a vizes VB megnyitását címoldalukon

Tegnap este nyílt meg a vizes világbajnokság.
A Soros-féle 444.hu mai nyitó oldalának egyik összefoglalójában így értékelte a látottakat:
Főcím „Azért ennél az idei Sound jobb volt”
Lead:
„Bár ott nem voltam. Most mintha valami finálészerűség zajlanad (sic!), természetesen vízsugarakkal, fényekkel, meg valami tánccsoporttal. Ugye más is kényszert érez, hogy igyon valamit?
Az Index.hu főcíme: 
„Ez volt a vizes világbajnokság megnyitója, pici hanghibával, kicsit magyarosan”
(Próbáljuk elképzelni a „kicsit magyarosan”  kitétel „fordítását” az olasz, francia, orosz, amerikai, kanadai vagy izraeli lapnál egy ott rendezett hasonló eseménynél. Nem is értenék.)

Alcím:
„Látványorgiát és a szokásos, történelmi giccsparádét kaptuk az elképesztő összegű nyitóünnepségén. Ha azt hitte, nem lesz baki, tévedett. Az esemény csúcspontján kavart be a technika.”
Most pedig dokumentáljuk, hogy a nyitónapon – 2017. július 14-én – az országos politikai napilapok a hajtás fölött a címoldalon miként üdvözölték a valaha is legfontosabb hazai sporteseményt:

Magyar Idők:

Főcím:
„Tízmilliárdokat is hozhat a vizes világbajnokság”
Alcím:
„Este megkezdődik a legfontosabb magyarországi sportesemény”
A Magyar Hírlap csak főcímet közöl, Lázár János idézettel így:
„Magyarország soha nem rendezett akkora sportversenyt, mint most a vizes-világbajnokság”.
A kormány iránti lelkesedéssel nem vádolható, a Németh Péter irányítása alól már kikerült Népszava a VB-ről csak a kiajánlóban ír a címoldalán, de a 4-ik és 5-ik oldala egészében „Ma kezdődik a mélyvíz-próba” címmel a teljes kéthetes programot közli.

A Magyar Nemzet címoldalán hajtás fölött:

Főcím:
„Elúszó állami milliárdok nyomában”
Alcím:
„Ma rajtol minden idők LEGDRÁGÁBB (saját kiemelés) hazai rendezésű sporteseménye, a vizes világbajnokság”.
E lapnak 2014 második felében még kormánypártiként 37 ezres volt a példányszáma. Ma jóval kevesebb, mint a fele, és így jóval közelebb áll a nulla példányszámhoz, mint a 37 ezerhez.

/Rómában 2009-ben rendezték meg a vizes VB-t, Berlusconi miniszterelnöksége idején. A Soros-féle Transparancy International korrupciós világlistája szerint Olaszország nálunk korruptabb. Rákerestem a Berlusconit igen élesen támadó egyik nagy olasz lap, a La Repubblica archívumára. Végignéztem azon cikkeket, amelyet a lap, illetve digitális portálja 2009. július 17-én, a VB nyitásának napján jelentetett meg róla. 57 oldalon sorolja. Egyetlen egy nem szól korrupcióról:/

Forrás...
Megosztás a Google Pluson

0 megjegyzés:

Kedveld a neked tetsző rovatunk facebook oldalát

Powered by Jasper Roberts - Blog