A legfrissebb tartalmainkért kövess minket a Google Hírekben, Facebookon, Twitteren (X-en), Instagramon, Threadson vagy YouTube-on!

Ilyen is ritkán van Magyarországon: Szinte ingyen juthatsz családi autóhoz

Ha műszaki boltban vásárolunk, akkor már a karácsonyi időszakon kívül is gyakran találkozhatunk 0 százalékos THM-es hitelajánlatokkal. Az alacsony kamatkörnyezetnek köszönhetően azonban már az autólízingek körében is egyre inkább terjed a kiemelkedően olcsó kölcsön, több autómárka kínál valódi nullás ajánlattal elvihető modelleket. Nem árt azonban résen lenni, mert a kezdetben kamatmenetes kölcsön még borsot törhet az orrunk alá az évek során.
Míg az áruhiteleknél szinte már megszokhattuk, hogy nulla százalékos teljes hiteldíj mutatóval (THM) vásárolhatunk számos üzletben, addig az autólízingeknél inkább az volt a jellemző, hogy a 10 százalék alatti ajánlatra már felkaptuk a fejünket.Az alacsony kamatok viszont olyan szinten begyűrűztek az autószalonokba, hogy mostanra már új autót is vehetünk nullás ajánlattal. Persze nem akármilyen kocsit vásárolhatunk meg ilyen kedvezménnyel, ez a fajta akció ugyanis csak néhány márka bizonyos modelljeinél elérhető.

Ki fizeti meg a nullás kölcsön árát?

A nullás kölcsönöknek jelentős forgalom növelő hatása van, amely a banki költségek átvállalásának egy részét fedezheti. Az áruhiteleknél megfigyelhető, hogy a nullás hiteleknek árnövelő hatása is van, amely nem kizárt, hogy az autólízingeknél is megjelenik. Persze egy hitel pár tízezer forint körüli fix díjai sokkal kisebb terhet jelentenek egy többmilliós összegű kölcsönnél, mint egy százezer forint körüli áruhitel esetében. Az autógyártó darabonkénti hasznát tehát valószínűleg alig csökkenti a hiteldíjak átvállalása, így az árnövekedés (az háztartási gépekhez képest) kevésbé jelenhet meg az autók árában.

Hova menjünk ingyenhitelért?

A nullás lízingeket jelenleg három autómárkánál találunk Magyarországon
- a Renaultokat
- a Daciakat
- és a Kiákat
vehetjük meg THM-mentesen.

Mi a különbség a hitel és lízing között?
A hitelek és a lízing (az autófinanszírozásban ebben az esetben zárt végű pénzügyi lízingekről van szó) között jelentős különbség van. Míg a hitelnél az autó azonnal a mi tulajdonunk lesz és fedezetet nyújt a hitel visszafizetésére, addig a lízingnél az autó csak a szerződés lejáratakor kerül a mi tulajdonunkba.
A hitelnél ha nem fizetjük a törlesztőrészleteket, akkor a bank kezdeményezheti az autó lefogalalását, míg a lízingnél erre nincs szükség, hiszen az a hitelező tulajdonát képzi.

Az első két esetben a Renault Credit ajánlatát választhatjuk, amely a kompakt kategóriás vagy annál kisebb Renault modellek és a Dacia egyterűinél vehető igénybe. Lényeges, hogy a kölcsön csak akkor ingyenes, ha legalább 35 százalékos önerőt tudunk felmutatni (ez egy 5 milliós kocsinál 1,75 millió forint) és két és négy év közötti futamidővel vesszük fel a hitelt.

A harmadik nullás ajánlatot a Kiáknál vehetjük igénybe, egyes Ceed modelleket kaphatunk meg 0 százalékos THM-mel. A mutató náluk a futamidő és az önerő mértékétől függ, így például 24 hónapos futamidő mellett, 30 százalékos önerőtől, az alap modell választása esetén nem kell költségeket fizetnünk ha részletre vásárolunk.

Nemcsak ingyenhitelből érdemes autót venni

Megnéztük a hazánkban népszerű autómárkák ajánlatait, és azt találtuk, hogy a többségüknél találhatunk kiemelt ajánlatokat, sőt, még a prémium márkáknál is érdemes szétnéznünk.

Akár 2,5 százalékos THM-mel is lízingelhetünk, ha Fordot veszünk. Ugyan több típusnál is igénybe vehetjük a kedvező kamatozású ajánlatot, azonban csak bizonyos felszereltségi fokú kocsikat kaphatunk meg ezzel. Arra nem árt odafigyelni, hogy a kedvező THM viszonylag magas, 50 százalékos önerővel érhető el.

Aki prémiumra vágyik, annak a Mercedesnél érdemes először körbenéznie, a honlapjuk alapján a kompakt modelleket részletre most 5,49 százalékos kamattal vehetjük meg (S osztályt továbbra sem kaphatunk ezzel). Arra viszont nem árt odafigyelni, hogy a THM ennél valamivel magasabb, 5,63 százalékos, ami még így is kedvezőnek mondható.

Egyedi konstrukcióval csábít minket autóvásárlásra a Toyota. Az Értékőr programjuk keretén belül 5,9 százalékos THM-mel vehetjük meg részletre az autónkat. Ennek lényege egyéként, hogy a futamidő végén akár vissza is adhatjuk az autónkat, amely a következő Toyotánk önerejét fizeti vissza (a visszavétel összegére garanciát vállalnak). Ez tehát egyfajta csereautó programként is funkcionál.

A Suzuki ajánlata is jóval 10 százalék alatti THM-mel vehető fel (konkrétan 6,49 százalékos a mutató), amely akár 20 százalékos önerőtől és akár 7 éves futamidőre is ennyi marad. Ugyan több modell esetén is elérhető lehet a kedvező hitel, azonban az SX4 S-Cross, a Vitara és a Baleno szerepelnek jelenleg a kiemelt ajánlatban.

A Volkswagen konszern márkáit (VW, Skoda, Audi stb.) hagyományosan a Porsche Bank finanszírozza, azonban jelenleg náluk nincs kiemelt ajánlat, és a BMW-nél sem találtunk kiugróan olcsó hitelt. Ennek ellenére ezeket az autókat is 10 százalék körüli THM-es kölcsönből vehetjük meg, ami nem rossz ajánlat.

A legnépszerűbb márkák közül az Opelt érdemes még megemlíteni, a patinás német márka honlapján azonban semmilyen finanszírozási ajánlatot nem találunk. Ebben az esetben autókat is finanszírozó lízingcégekhez, bankokhoz érdemes fordulni.

Forrás: penzcentrum.hu

Megjegyzés küldése

0 Megjegyzések